Sayfalar

31 Ekim 2011 Pazartesi

Soraya'yı taşlamak (The stoning of Soraya)

Gerçekten uzun zamandır beni en çok etkileyen filmlerden biri oldu bu film. Zaten korkuyordum seyretmeye aldığımdan beri bu filmi. Çünkü yapımcısı The passion of the christ (İsa'nın idam edilişi) filminin de yapımcısı. O filmi hiç sevmemiştim. Yarısında da seyretmeyi bırakmıştım sahnelerinden dolayı. Bu filmi de sahnelerinin gerçekten acımasız olacağını tahmin ederek oturdum TVnin karşısına. 

Ama oyunculuk, karakter seçimleri, diyologlar gerçekten muhteşemdi. Konuyu zaten internette araştırdığınızda rahatlıkla bulacak ve anlayacaksınız. İran'da yaşayan bir kadının uçkuruna düşkün kocası tarafından zina yapıyor suçlamasıyla, recm cezasına çaptırılması ve bu cezanın infazı. Gerçek bir olay. Şoraya(süreyya)'nın en yakın arkadaşı Zahra (Zehra) bu olayı dünyaya duyurmak için eline geçen fırsatı çok güzel kullanır. Ve ortaya gerçekten yaşanmış bu öyküden şahane bir film, bir ibret dersi çıkar. Hiç görmediğimiz bir yerlerde, hiç tanımadığımız bu insanlarla bu dünyayı paylaştığımız düşüncesi sizi rahatsız ederek bitirirsiniz filmi. En acısı da, bir yerlerde hala recm edilerek öldürülen kadınların olduğunu yüzümüze bir tokat gibi vurması...

Evet film etkiliyici derecede acı veriyor ama bence işte tam da bu yüzden mutlaka seyredilmeli...

"Seyrettiğim en unutulmaz filmlerden biri. Özgürce aldığınız her nefes için şükredeceksiniz." Kevin Mc Cullough

"Hiçbirşey sizi bu filmdeki şoka hazırlayamaz." Greg Qulll

"Son ana kadar bir mucize olsa da kurtulsa diye dua ediyorsunuz. Yılın en iyi 10 filminden biri." John Nolte.


filmin fragmanı için tık tık

1 yorum: