Sayfalar

24 Şubat 2012 Cuma

And The My Oscar Goes!!!!

26 Şubat Pazar günü 84. Oscar ödülleri sahiplerini bulacak. Bende kendi çapında iyi bir film izleyicisi olarak bu konuda fikirlerimi yazmaktan eksik kalmak istemedim. Filmlerin ancak yarısını izleme şansım oldu. Ama ödüllerde gerçekten iddialı olan filmleri izlediğimi düşünüyorum.



Oscar sunuculuğu konusunda uzmanlaşmış bir sanatçıyıda izlemek çok keyifli olacak. 84. Oscar törenini Billy Crystal sunacak. Oyuncu bu törenle birlikte Oscar'da 9. sunuşunu yapmış olacak.

Buyurun okuyun bakalım Pazar akşamı kaçta kaçını tutturmuş olacağım.

İşte katagoriler, işte benim favorilerim;

En İyi Film ödülü:

War Horse – Daha önce ki yazımda bu film için fikrimi belirtmiştim. At gerçekten güzel rol yapmış. Hayvanların başrol oynadığı filmleri sevmiyorum. Bence bu film oscarlık bir film değil. Konu itibarıylada enteresan bir durumu yoktu.

Artist – İşte gerçekten bir klasik olacak film. Siyah beyaz ve filmin tamamında hiç konuşma yok. Eski siyah beyaz filmlere bir saygı duruşu taşıyor. Sinema sanatının nereden nereye geldiğini gösteriyor. Eskiden filmler filmi oynayanların sanatıyken, filmde oynayan oyuncuların diğer oyuncuları seçtiği bir dönemden şimdinin sineması, yönetmenlerin sanatı yolunda ne çok ilerleme olmuş. Benim bu seneki en iyi film oscarım bu filmindir.

Moneyball – Seyretmedim. Ama çok güzel yorumları olan bir film. Gerçek bir başarı öyküsü. Ama en iyi film olması için bu yeterli değil tabiî ki.

The Tree of Life – Daha önceki yazımda bu film hakkındaki tüm duygularım var. Herkesin sevemeyeceği bir film. Bakalım akademisyenler ne düşünecekler. Artisten sonraki favori filmimdir.

Midnight in Paris – Benim gibi Woody Allen aşığı bir insan için tabiî ki başarılı bir film ama ben Oscar vermezdim.

The Help – Irkçılığı anlatan seyredenler tarafından beğenilen bir film. Ben izlemedim henüz.

Hugo – Çok güzel filmlerden birisi. Scorsese severlerden tam not almış bir film.

The Descendants – Hiçbir özelliği olmayan. Bayat bir duygu sömürüsü taşıyan özelliklerde bir filmin neden bu kadar abartılmış olduğunu anlamış değilim. Hele başrol oyuncusu George Clooney’i en iyi erkek oyuncu ödülüne layık görmeleri gerçekten çok enteresan. Ama ben zaten sevmiyorum bu adamı belki de objektif bakamıyorumdur. Göreceğiz.

Extremely Loud and Incredibly Close ants – Seyretmedim. Yorum yok.

En İyi Erkek Oyuncu oscarım Gary Oldman’e gider. Ama içimden bir ses Jean Dujardin alacak diyor. Bu arada A better life seyrettiğim en iyi filmlerden. Ama Demian Bichir’a en iyi erkek oyuncu ödülü getirmez bence yav…


Demian Bichir "A Better Life"

George Clooney "The Descendants"

Jean Dujardin "The Artist"

Gary Oldman "Tinker Tailor Soldier Spy"

Brad Pitt "Moneyball"

En İyi Kadın Oyuncu oscarım tabiî ki Michelle Williams’a gidiyor. Çok çok başarılı bir Marilyn oynamış. Başkada adayım yok maalesef. Viola Davis’i seyretmedim acaba alırmı ki?

Glenn Close "Albert Nobbs"

Viola Davis "The Help"

Rooney Mara "The Girl with the Dragon Tattoo"

Meryl Streep "The Iron Lady"

Michelle Williams "My Week with Marilyn

En İyi Yönetmen oscarı Scorsese ve Mallick arasında beni düşündürüyor. Kararsızım. Ama Mallick bir tık daha fazla sanki. Daha çok emek var sanki o filmde. Ama Hugo da alırsa sevinirim. Akademi bu ödülü Artist’e verirsede şaşırmam.



Martin Scorsese - ''Hugo''

Wood Allen - ''Midnight in Paris''

Michel Hazanavicius – ''The Artist''

Terrence Mallick - ''The Tree of Life''

Alexander Payne ''The Descendants''

En İyi Animasyon hiçbirini izlemedim hepsini aldım listeye. En kısa sürede izlenmeli.

A Cat in Paris

Chico & Rita

Kung Fu Panda 2

Puss in Boots

Rango

En İyi Orijinal Senaryo işte benim buradaki ödülüm Woody Allen’a gidiyor. Çünkü seneryosu gerçekten çok değişik. Allen’ın tarzı bile değil. 

Michel Hazanavicius – ''The Artist''

Annie Mumolo & Kristen Wiig ''Bridesmaids''

J.C. Chandor ''Margin Call''

Woody Allen ''Midnight in Paris''

Asgar Farhadi ''A Seperation''

En İyi Uyarlama Senaryo – Seyretmemiş olmama rağmen Moneyball diyorum.

Alexander Payne ve Nat Faxon & Jim Rash "The Descendants"

John Logan ''Hugo''

George Clooney & Grant Heslov ve Beau Willimon ''The Ides of March''

Steven Zaillian ve Aaron Sorkin ''Moneyball

Bridget O'Connor & Peter Straughan ''Tinker Tailor Soldier Spy''

En İyi Yabancı Film – Diğerlerini izlemedim. O yüzden gönlüm Pina’dan yana… Her şeyiyle hak eder.

A Separation (Iran)

In Darkness (Poland)

Monsieur Lazhar (Canada)

Footnote (Israel)

Pina (Germany)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder